טיפולי מגע מיטבים עם ילדים הסובלים מהפרעת קשב.
קראו על שני מחקרים שנערכו במכון Touch Search Institute בארצות הברית

מחקר משנת 2003- בחנו השפעת טיפול מגע על ילדים ובני נוער עם הפרעת קשב וריכוז

שיטה:

30 ילדים ובני נוער בגילאי 7 ו -18 (M = 13) שאובחנו עם הפרעת קשב (ADHD). הילדים חולקו באופן אקראי לקבוצת טיפולי מגע ולרשימת המתנה המהווה קבוצת בקרה.
הקבוצה הראשונה קיבלה טיפול מגע במשך 20 דקות פעמיים בשבוע במשך חודש אחד.

תוצאות:

החוקרים מצאו מצב רוח משופר בקבוצת המגע אך לא בקבוצת הביקורת. מצב הרוח נמדד בהתבסס על הפנים המחייכות של התלמידים ומדידת חום גוף.
בקבוצת טיפולי המגע ניכר גם שיפר בהתנהגות בכיתה, דבר זה נמדד ע"י מעקב שהמורים מנהלים לילדי ADHD – במדדים של חלומות בהקיץ, חרדה והיפראקטיביות. קבוצת הבקרה לא הראתה הישגים אלו.
לסיכום, מהתוצאות עולה כי טיפול מגע ללדים ובני נוער עם הפרעות קשב וריכוז משפר לטווח קצר את מצב הרוח ולטווח ארוך יותר את ההתנהגות בכיתה.

(Khilnani, S., Field, T., Hernandez-Reif, M., & Schanberg, S. (2003

מחקר משנת 1998 – בחנו את השפעת טיפול מגע על מתבגרים עם הפרעת קשב וריכוז

שיטה:

עשרים ושמונה ומתבגרים עם הפרעת קשב והיפראקטיביות קיבלו טיפולי מגע או טיפולי הרגעה (relaxation therapy) במשך 10 ימי לימודים רצופים.

תוצאות:

מהמחקר עולה שהמטופלים מקבוצת טיפולי המגע דיווחו על עצמם כי הם מאושרים יותר. משקיפים דיווחו על ירידה בעצבנות בעקבות המפגשים.
לאחר תקופה של שבועיים, המורים דיווחו על שיפור ביכולות התלמידים להתמיד למשך זמן ארוך יותר במשימות שהוקצו להם ודירגו את רמת ההיפראקטיביות בכיתה כנמוכה יותר.
לעומת זאת, תוצאות מעודדות אלו לא נצפו בתלמידים מקבוצת הבקרה שקיבלו את טיפולי ההרגעה (relaxation therapy).

(Field, T., Quintino, O., Hernandez-Reif, M. & Koslovsky, G. (1998