מסתבר שהגריסים הפשוטים ששמים במרקים הם למעשה ה-סופר פוד לחורף
למה הם כל כך טובים לנו? ולמה במיוחד בחורף?

מעבר לזה שהם מהווים תוספת מנצחת במרקים, יש לגריסים הרבה מאוד יתרונות בריאותיים:

  • טובים לכאבי גרון – בזמן הבישול הגריסים מפרישים חומר רירי שמרכך כאב גרון ומרגיע אותו.
  • טובים למצבי ליחה – גריסים יעילים מאוד בספיחה של ליחה
  • מצויינים לחיזוק מערכת החיסון – מיוחסת להם היכולת לעורר את מערכת החיסון לפעילות מוגברת
  • עוזרים בהרגעת מערכת העיכול – מי הבישול שלהם עוזרים להרגיע את מערכת העיכול מגורה במצבים כמו שלשול, קיבה רגישה וכו..
  • ובונוס נוסף – עוזרים לאזן רמות גבוהות של סוכר!

מבחינת ערכים תזונתיים הגריסים עשירים בסידן, ברזל ואשלגן וקלים יחסית לעיכול.

שימו לב שגריסי פנינה הם בעצם הגרסה המלוטשת ה״לבנה״ של הגריסים ולכן יכילו פחות מינרלים :)