איך להתארגן בבוקר בקלות לפני בית הספר?
איך לגוון את הסנדוויץ' של הילדים שיהיה טעים ועדיין בריא ומזין?

תיכף מתחילה שנת הלימודים החדשה והילדים צריכים לקחת איתם ארוחת עשר וצהריים.
אפשר לשלוח אותם עם ארוחה של ממש שטעימה גם כשהיא קרה כמו "סלט הכל" קר או סנדוויצ'ים משודרגים, בריאים וכייפיים.

איך מתארגנים בקלות בבוקר?

לאורך הזמן ראינו שמה שמאוד עוזר להורים בהתארגנות של הבוקר הוא לדעת מראש מה הילדים יאכלו לארוחת הבוקר ואיזה סנדוויצ'ים הם יקחו איתם לבית הספר. בעזרת רשימה פשוטה שתרכיבו, תגלו שהבוקר הופך להרבה יותר פשוט ויעיל!
שבו 10 דקות לבד או עם הילדים וערכו רשימה של ארוחות בוקר פשוטות ומשביעות, ורשימה שניה של סנדוויצ'ים בריאים שאפשר לשלוח עם הילדים לביה"ס. אפשר וכדאי לשתף את הילדים בכתיבת הרשימות כדי שגם להם תהיה הזדמנות להיות שותפים להחלטות.
אחרי שתכתבו לפחות 5 אופציות בכל רשימה, ערכו בטבלה קטנה עבור כל אחד מימי השבוע – מה תהיה ארוחת הבוקר ומה יהיה בסנדוויץ באותו היום. תנו לילדים לבחור את הקומבינציות.
כדאי להקפיד שארוחת הבוקר תכיל חלבונים (חביתה, ממרח קטניות, טונה וכו) וגם פחמימות מלאות ואם אפשר כדאי לשלב גם ירקות וכמובן להמעיט בסוכרים הלבנים. כל אלו יעזרו לתמוך ביכולות הריכוז והקשב של ילדכם. את אותו העיקרון כדאי גם ליישם בסנדוויץ לביה"ס :)
ואם אתם רוצים שוקו מדי פעם, הנה מתכון בריא וטעים!

שוקו בריא ומעולה:

1 כוס חלב צמחי (שקדים/אורז/אגוזי לוז/סויה לא מהונדס גנטית) – עם חלב שיבולת שועל טעים במיוחד!
1/2 – 1 כפית קקאו איכותי (להתחיל מ1/2 ולטעום, אפשר תמיד להוסיף עוד)
1 תמר
לערבב טוב עם בלנדר מוט

איך מכינים סנדוויצ'ים בריאים?

כדאי להחזיק בבית:

לחם מלא – משיפון, כוסמין, דגנים ואפילו פריכיות אורז לגיוון [חשוב לקרוא על התוית שהוא מכיל רק חומרים שאתם מזהים כאוכל ולא כל מיני שמות עם מספרים ואותיות]. לחם מחיטה מלאה פחות מומלץ דווקא בגלל שיש כל כך הרבה שימוש בחיטה באוכל שלנו.
ממרחים טעימים וקלים להכנה - ממרח עגבניות מיובשות, ממרח פסטו, טחינה ביתית, ממרחי קטניות כמו חומוס ביתי, ממרח שעועית, ממרחים מעדשים למינהן.
ירקות טריים – חסה, עגבניה, פלפל אדום, נבטי חמניה, מלפפון, גזר, שומר וקולורבי
למילוי – לפעמים מספיק שילוב של הממרחים האלו עם ירקות אבל אפשר לתת לסנדוויץ' עוד נפח: מילוי טעים ובריא יכול להיות אבוקדו, גבינת עזים, חתיכת טופו לא מהונדס גנטית (מושרית, צלויה), אנטי פסטי, חביתה או ביצה קשה ועוד.
לפעמים רוצים גם סנדויצ'ים מתוקים – אפשר למרוח טחינה גולמית עם דבש או סילאן, או ממרח שקדים עם דבש או ריבה (בלי תוספת סוכר), נוטלה בריאה שמכינים לבד.

מה זה סלט הכל?

הסלט מכיל בעצם מה שתמצאו במקרר! סלט טעים טעים שילדים מתים עליו ונותן פתרון של ארוחה שלמה!
מצרכים:
אורז/קינואה/פסטה מלאה
קטניות מבושלות
ירקות קצוצים ועשבי תיבול
והפתעות נוספות – חמוציות לא מומתקות, קוביות גבינת עזים/טופו לא מהונדס גנטית, קוביות דלעת אפויות בתנור, זרעי חמניה ודלעת (לגדולים יותר) וכל מה שתחשבו עליו.

תיבול: לא לשכוח לתבל עם מיץ לימון, קצת שמן זית ומעט מלח. לשדרוג טעים במיוחד – להוסיף קצת כמון טחון וזרעי כוסברה טחונים.

ועם כל אלה אפשר לשחק ולגוון והכי חשוב – להיות יצירתיים

וטיפ אחרון לסיום – לא לשכוח להוסיף לתיק האוכל פרי טעים!

למי שאין את הזמן או לא רוצה להכין לבד ממרחים, אפשר לקנות היום ממרחים בריאים וטעימים ללא חומרים משמרים.