למה לתזונה יש תפקיד חשוב בטיפול בהפרעת קשב וריכוז?
מה נכון לאכול ועל מה כדאי לוותר?

הרבה מאפיינים של הפרעת קשב וריכוז יכולים להיות גם סימפטומים של חסרים תזונתיים, ולרכיבי מזון רבים השפעה משמעותית על התפקוד של הילד וביטוי סימפטומים של ההפרעה.

דוגמאות למרכיבי תזונה בעלי השפעה כזו הן סוכרים, חלבונים, ויטמינים שונים בעלי פונקציות בתהליכים שונים בגוף, מינרלים, חומצות שומן ועוד.
ישנם גם רכיבי מזון שנרצה להרחיק – כמו צבעי מאכל וחומרים משמרים שנמצאו בעלי פוטנציאל ליצור או להחריף סימפטומים של הפרעת קשב, ממתיקים מלאכותיים שיכולים להגביר היפראקטיביות ועוד ועוד.

יחד נרכיב מערך תזונה נכון, שיספק את המרכיבים החשובים בכמויות הנכונות ושיתאים לאורח החיים שלכם ולהעדפות הקולינריות של ילדכם.

תוספי תזונה לטיפול בהפרעות קשב וריכוז

במקרים רבים הפרעת קשב וריכוז מלווה בחסרי במינרלים וויטמינים שונים.
במצבים כאלה, במקביל לטיפול בתזונה שיכלול התיחסות למרכיבים האלה, גם ניעזר בתוספי תזונה שונים לפי הצורך.

לפעמים סימפטומים של הפרעות קשב וריכוז מופיעים לאחר חשיפה של המוח לרעלנים שונים – סביבתיים, רעלים מהמזון, חוסר אספקת חמצן תקינה למוח ועוד. במקרים כאלה נעזר בתוספי תזונה שעוזרים בפינוי הרעלנים והחזרת האיזון לגוף.

דוגמאות לחסרים תזונתיים נפוצים

ברזל – מחקרים מראים שיש קשר בין רמות ברזל ופריטין (מאגר הברזל בדם) נמוכות ל ADD/ADHD. מצד שני נמצא גם קשר בין רמות ברזל גבוהות מדי להיפראקטיביות.

ויטמין B12 – גם כאן יש קשר בין רמות נמוכות של הויטמין לבין הופעה של סימפטומים של הפרעות קשב וריכוז או החמרה של קיימים.

אבץ – במחקרים נמצא קשר בין מחסור באבץ לבין חומרת הסימפטומים, ונמצא שיפור בהם תוך כדי נטילה של אבץ. בנוסף, מצאו שתוספת של אבץ בזמן של נטילת ריטלין מגבירה את היעילות שלו.

אומגה 3 – מחקרים רבים הראו קשר בין צריכת אומגה 3 לשיפור בסימפטומים של ADHD.

טיפול בעזרת הומאופתיה בבעיות קשב וריכוז

על דיקור וטיפול בבעיות קשב וריכוז

למה טיפול באומנות עוזר לילדים עם הפרעת קשב וריכוז

ללא ריטלין – טיפול בהפרעות קשב וריכוז אצל ילדים