הרבה הורים מספרים לנו שהם מודאגים כיוון ש"הילד לא מוכן לאכול ירקות"

זו תופעה טבעית: חושי הטעם והריח של ילדים חדים הרבה יותר מאלו של מבוגרים, ומזונות שמרגישים לנו תפלים נחווים על ידם כעשירים בטעמים.

מעבר לכך, מאכלים רבים הם "טעם נרכש": היזכרו, למשל, בטעמה של כוס הקפה הראשונה שלכם.

מעניין לראות כי בשל השינוי בטעם של חלב האם בהתאם לאוכל שהיא אכלה, לתינוקות יונקים קל יותר להסתגל לאוכל חדש בהשוואה לתינוקות שקיבלו פורמולה מוכנה.

החדשות הטובות הן שאף פעם לא מאוחר מדי לרכוש טעמים חדשים!

הנה כמה טיפים שימושיים בגיוון ההעדפות הקולינריות של ילדיכם:

  • הדרך הטובה ביותר לעודד ילדים לאכול אוכל חדש עבורם היא על ידי היכרות הדרגתית: מדי יום, במשך עשרה ימים רצופים, פתחו את הארוחה בטעימה מהמזון החדש.
    בניסוי שנערך על תינוקות שונאי אפונה, הוגשה לפעוטות אפונה מבושלת בתחילת הארוחות. אם התינוק הביע סלידה או ירק את האפונה, ההורה עבר להאכילו במזון שהתינוק אהב. לאחר עשרה ימים בלבד, 85% מהתינוקות הפכו לאוהבי אפונה.
  • לעולם אל תכריחו את ילדיכם לאכול מזון שאינם מעוניינים בו. מצד שני, תמיד היו מוכנים עם מנה נוספת למקרה שתינוקכם רוצה עוד.
  • מזונות מסוימים דורשים זמן הסתגלות ארוך יותר מאחרים. אל תתייאשו: חשיפה מתמשכת של כמויות קטנות של מזונות בריאים תסלול את הדרך להרגלי אכילה בריאים בהמשך.