הורים רבים נתקלים בקשיים עם הרגלי האכילה של ילדיהם. פעמים רבות אנחנו שומעים תלונות כמו "הילד לא מסכים לאכול את מה שהכנו", "הוא מוכן לאכול רק קורנפלקס", "הילד אוכל רק ממתקים"

לפני שתחפשו תמריצים וכלים לעידוד האכילה, ענו על השאלות הבאות:

  1. האם הילד חיוני, שמח ובריא?
    ייתכן שאף על פי שנראה לכם שהילד אינו אוכל, הוא מקבל די מזון על מנת להתפתח באופן תקין. רוב הילדים קשובים לצרכיהם, ובכלל זה לכמויות האוכל להם הם נזקקים.
  2. כמה הילד באמת אוכל?
    נהלו רישום של כל האוכל שנכנס לפיו במשך מספר ימים, כולל ממתקים ונשנושים, ורשמו גם את זמן האכילה. ייתכן שתגלו שלא שמתם לב שהילד אוכל לא מעט נשנושים במקום אוכל.
  3. האם האוכל מקושר לכאב או לחוויה לא נעימה?
    כדאי לוודא שאין לילד כאבים בזמן האכילה או לאחריה — למשל כאבי בטן או כאבי שינים.
  4. מי אוכל עם הילד?
    ישנם ילדים שאוהבים לאכול עם הוריהם ואוהבים חברה, וישנם כאלו שזקוקים לסביבה נקייה מגירויים בשעת האוכל. בדקו האם אתם מספקים לילדיכם את סביבת האכילה המתאימה להם.
  5. האם הילד משתמש באוכל כאמצעי להפעלתכם?
    ודאו שהאוכל לא הפך למנוף שבאמצעותו הילד כופה עליכם את רצונותיו.

 

איך, באמת, מעודדים אותם לאכול?

  • ילדים (וגם מבוגרים!) אוכלים עם העיניים. עצבו את האוכל וגרמו לו להיראות מעניין וצבעוני: הוסיפו ירקות בצבעים שונים, "ציירו" ציור מפתיע מדי פעם.
  • הוסיפו קינמון לאוכל שלכם. הקינמון מגביר תיאבון וממתיק את המאכלים. רוב הילדים אוהבים לאכול קינמון.
  • גם כורכום וזרעי סלרי מגבירים את התיאבון. כורכום גם מקנה לאוכל צבע עז ומעניין.
  • אם מתאפשר ומתאים לילד – גם תבלינים חריפים מעודדים אכילה מוגברת.