שזיפים – גם טעימים וגם בריאים

  • השזיפים הסגולים מדורגים ברשימת עשרת הפירות המובילים בתכולת נוגדי חמצון עוצמתיים! הם מכילים פלבנואידים ופנולים ויחד עם התכולה הגבוהה של ויטמין C, אנחנו מקבלים פצצת נוגדי חמצון טעימה ועסיסית. נוגדי החמצון האלו מסייעים לגוף בשמירה על מערכת חיסון חזקה ומהווים חלק חשוב במנגנון פינוי רדיקלים חופשיים ורעלנים אחרים.
  • השזיפים הצהובים מכילים ויטמין A שעוזר לשמירה על בריאות העיניים, עור ורקמות ריריות ובטא קרוטן, גם הוא נוגד חמצון עוצמתי.
  • בשני הסוגים יש שפע של מינרלים כמו אשלגן, נחושת וברזל, וגם סוגים שונים של ויטמיני B שחיוניים לתהליכים שונים בגוף ולמערכת העצבים.
  • יש המון דרכים לאכול שזיפים – אפשר לאכול אותם שלמים, כחלק משייק טעים (ואז נקבל גם ויטמין C), בתוך פאי שזיפים ביתי ועוד ועוד…