גלו טכניקה נפלאה ופשוטה לעבודה עם ילדכם להקלה והפגה של מתח, כעסים, פחדים וקשיי שינה
תהליך דימיון מודרך עם ילדכם – זמן של כיף ואושר גדול לשניכם

מסע מופלא להורים וילדים

דמיון מודרך הוא טכניקת הרפיה שמגייסת את כוח הדמיון של ילד לטיפול במתח, חרדה, הקלה על כאב, נדודי שינה ועוד. השימוש בדימיון הוא טבעי לילדים. בעזרת דימיון מודרך מחשבות הילד מודרכות בעדינות דרך סיפור דימיוני שעובר דרך כל קשת הרגשות. טכניקות דימוי או מדיטציה מודרכת יכולות לעזור לילד להתמקד בלימודים, להתמודד עם התקפי זעם, לפתור בעיות שינה ולחיות את החיים ברוגע ובאושר – מצבם הטבעי של ילדים.

זה מסע מופלא! הנחיית המדיטציה עם ילדכם הינה קלה ומאד כייפית. תופתעו מהיכולת שלכם לקחת אותו למסעות קסומים ולהקל על נקודות המתח בחייו. זיכרו כי עבור הילד, המסע אמיתי. תוכלו גם לעבור את המסע יחד איתו – עצמו את עינכם והיכנסו למקום השליו בו נמצא ילדכם. תנו ליצירתיות לפרוח! קסם קורה כאן!

הנחיות לנשימת הבלון

נשימת הבלון היא טכניקה פשוטה ואפקטיבית, שהיא נשימת יוגית בסיסית. נסו אותה קודם בעצמכם. הרפו את גופכם, קחו נשימה איטית ועמוקה ומלאו את הבטן כאילו נמצא בתוכה בלון גדול. שמרו על החזה שקט כך שכל האוויר יזרום לכיון הבטן וימלא את הבלון. בחרו צבע לבלון ונפחו אותו לאט לאט. שימו לב איך הבלון מתנפח בתוך הבטן והופכת גדולה ומלאה. עכשיו נשפו בעדינות וברוגע את כל האוויר החוצה והרגישו איך גופכם נרגע בזמן הנשיפה. קל ללמד ילדים את הנשימה הזו. התחילו עם קצב נשימה איטי וראו כיצד הנשימה מתארכת מתרגול לתרגול. הנשימה מרגיעה ומעלה את רמת האנדרופינים בגוף. בקשו מילדכם לתרגל את הנשימה יחד איתכם מספר פעמים ביום (לפני הגן או בית הספר, כשחוזרים הביתה, לפני השינה).

תרגול בדימיון מודרך להרפיית מתחים

התרגול הופך קל וטבעי יותר לילד ככל שמתרגלים אותו יותר. וודאו שהילד שוכב בנוחות, דברו בטון רגוע ואיטי. ההנחיות האלו יכולות לתת לכם רעיונות להנחיות משלכם ואפשר גם להקריא אותן:

היום נשחק משחק חדש של בלונים.שכב בנוחות, עצום את העיניים ושים לב לנשימה. עכשיו בוא ננשום עמוק ונמלא את הבטן כמו שממלאים בלון גדול. נכון שזה נעים? בחר צבע לבלון. מה הצבע שבחרת? נפח את הבלון כך שיהפוך לממש גדול ויפה ומלא אותו לגמרי. נשום דרך האף, שים לב איך הבלון מתמלא לגמרי ואז נשוף את האוויר החוצה וראה את הבלון מתרוקן. נכון שזו תחושה נפלאה? שוב, קח נשימה עמוקה ואיטית דרך האף…מלא את הבלון ה"כאן אמרו את הצבע שבחר" ונשוף את האוויר החוצה.
 
מעולה! עכשיו דמיין שאתה מרחף על ענן ענק, לבן. תרגיש איך ענן לבן של צמר גפן עוטף את כל הגוף שלך וגורם לך להרגיש שליו וקליל. הענן מקיף אותך ועוטף אותך ברכות ובנוחות ואתה מרגיש חמים ובטוח. אתה מרגיש אהוב מאוד. זה מרגיש טוב ונעים. תרגיש איך אתה מרחף על הענן הרך הזה, נהנה מהתנועה העדינה של הענן, התנדנד יחד עם הענן. יש תחושה של שלווה גדולה… זה מרגיש כל כך נפלא להירגע כאן. עכשיו אתה רואה במרחק בלון גדול שמתקרב לעבר הענן שלך. הבלון הזה הוא בלון הדאגות/פחדים/מתח/כאב שלך. הוא עומד לקחת ממך כל דאגה שיש לך. ראה את הבלון שמתקרב, מרחף קרוב לענן שלך. דמיין את הבלון בכל צבע שאתה רוצה. עכשיו, נשוף את כל הדאגות/פחדים/מתח/כאב שלך לתוך הבלון… הסתכל איך הדאגות נכנסות לתוך הבלון וראה כמה חזק ויפה הבלון הגדול – מחזיק את כל הדאגות בשבילך. לא משנה אילו דאגות יש לך כרגע, פשוט ראה אותם נכנסים לבלון הגדול. ראה איך הדאגות יוצאות מהגוף שלך ועוברות לתוך הבלון. הבלון עוזר לך ואוהב לקחת ממך את כל מה שמטריד אותך. עכשיו, הבלון עף הרחק הרחק במהירות. עכשיו שהוא רחוק, אתה רואה שהבלון פתאום "פוף" נעלם! וכל הדאגות/פחדים/מתח/כאב שלך נעלמים לחלוטין! כמה נפלא זה מרגיש!
 
שאלו את הילד – האם צריך עוד בלונים או שכל מה שמפריע לו נעלם? (לפי תשובת הילד המשיכו- אם יש עוד הדאגות/פחדים/מתח/כאב הביאו עוד בלון וחזרו על התהליך, אם אין טרדות המשיכו).
 
אם אתה מסתכל תחתיך עכשיו, אתה רואה שיש מישהו שם למטה ששולח את הבלונים הגדולים והיפים אליך. זה מישהו שאתה אוהב מאוד, והוא אוהב אותך מאוד! כמה זה נפלא לדעת שאוהבים ודואגים לך כל כך. נפנף לשלום לאדם שאוהב אותך ותשלח לו חזרה אהבה ותודה ללא מילים רק בעזרת הדימיון. עכשיו שכל הדאגות שלך נעלמו, אתה מתחיל להרגיש את השמש זורחת ושולחת את הקרניים החמימות שלה אליך. אתה מתחיל להרגיש תחושה מאוד חמה ואוהבת בלב שלך. אתה מרגיש כל כך נפלא וכל כך אהוב! אתה ילד מקסים ומיוחד! תשמור את ההרגשה המיוחדת בלב שלך כל הזמן. אין אף אחד אחר כמוך. אתה חלק חשוב מאוד בעולם ואף אחד לא יכול לעשות בדיוק את מה שאתה עושה בדרך שאתה עושה את זה.כשאתה מוכן, אתה יכול לצוף בחזרה למטה על הענן הרך שלך ולחזור לחדר הזה.
 
עכשיו זה זמן לנשיקות חיבוקים ולילה טוב