האבץ חשוב מאוד לפעילות מערכת החיסון ומחזק אותה. מחסור שלו משפיע ישירות על פעולתה.

נמצא שהוא מקטין את הסיכויים לחלות במחלות החורף ולכן חשוב להכניסו באופן קבוע לתזונה שלנו.

יעיל מאוד במלחמה בוירוסים ונטילה שלו כתוסף מקצרת בכ 1/3 את משך המחלה ומפחיתה את חומרת התסמינים.

 

מקורות שמהם אפשר לקבל אבץ:

בתזונה – בעיקר זרעי דלעת, אגוזים, שמרים, קטניות, ומהחי – ביצים, חלב, בשר, עופות, דגים.

בתוסף - לילדים אפשר למצוא בצורה של סירופ, כשהשילוב עם ויטמין c מעצים את ההשפעה שלו. למבוגרים יש טבליות למציצה.

 

איך מכניסים את האבץ באופן קבוע לתפריט של הילדים?

ממרח זרעי דלעת! אפשר לקנות ממרח מוכן בחנויות הטבע אבל יותר טעים להכין לבד בבית :-)

הנה מתכון טעים מאד -

רכיבים:

500 ג"ר זרעי דלעת קלופים (עדיף שיהיו אורגניים)
100 מ"ל שמן זית כתית מעולה מכבישה קרה
מיץ לימון
מלח, פלפל שחור
½ שן שום כתושה – אופציונלי
 

הכנה:

לערבב בקערה את זרעי הדלעת עם מעט מים מלח ופלפל
להכניס לתנור שחומם מראש לטמפרטורה של 180 מעלות ולערבב מדי פעם עד שזרעי הדלעת קלויים
לאחר צינון, להכניס למעבד מזון ולטחון בפולסים, להוסיף שמן זית עד לקבלת ממרח.
לשמור בקירור עד לשימוש
 
** אפשר לגוון עם עשבי תיבול שונים כמו כוסברה או פטרוזיליה
** לנועזים יותר – אפשר להוסיף אבקת קארי או פפריקה מעושנת