רגע לפני שמכינים או קונים אוזני המן, כמה הצעות להפיכתן לבריאות ומהנות:

אם קונים אוזני המן

נסו לקנות כאלה שברשימת הרכיבים שלהם לא כתוב מרגרינה או שומן צמחי מוצק. אם אפשר, שיהיה גם קמח מלא, קצת סוכר חום או סוכר קנים.
בכלל, שרשימת הרכיבים תהיה קצרה ככל האפשר עם שמות שנשמעים לכם כמו אוכל ולא חומרים שיוצרו במעבדה.

מכינים בבית?  יש לנו מספר טיפים:

קודם כל, נסו לשתף את הילדים (בהתאם לגיל) בהכנה – לערבב, לרדד, ללוש ולטעום מהמלית. ילדים מאד אוהבים להיות שותפים לעשייה שלנו ההורים.
אפשר לקחת את המתכון הרגיל ולהחליף את חלק או רוב המצרכים בבריאים יותר -

  • החליפו את הקמח הרגיל בקמח מלא. יחס מומלץ לקמח מלא בהיר 1:1, לקמח מלא כהה השתמשו רק ב ⅞ כוס במקום כוס שלמה של קמח לבן. אפשר גם להמיר רק ½ כמות מהקמח הלבן.
  • סוכר לבן החליפו בסוכר קנים או דבש. הדבש מתוק יותר מהסוכר, לכן כדאי להמיר את הסוכר הלבן בכ ⅔ כמות של דבש.
  • ביצים – רצוי לקנות אורגניות.
  • את המרגרינה או החמאה המירו בשמן קוקוס מכבישה קרה (יש שמני קוקוס בעלי טעם ניטרלי). אפשר גם חלק מהשומן להמיר ברסק תפוחי עץ ולחסוך מעצמנו שומן.

בתיאבון!