יותר ויותר מחקרים מגלים שהליקופן – שנותן לעגבניה את צבעה האדום –
הוא אחד מנוגדי החמצון (אנטיאוקסידנטים) החזקים שאפשר למצוא במזון

כמה עובדות על הליקופן:

  • מחזק את המערכת החיסונית
  • מזרז ייצור תאי T שמשתתפים במלחמה של הגוף נגד התפתחות מחלות שונות
  • פעיל בהגנה על העור מפני פגעי השמש והזדקנות
  • נמצא גם שהוא תורם להקטנת הסיכון לחלות בסוגי סרטן שונים בשיעורי הצלחה מרשימים
 

איך אפשר להנות מהסגולות שלו?

את העגבניות כדאי לאכול בליווי מעט שמן זית, כדי לוודא שהליקופן נספג ביעילות.

בנוסף, הזמינות שלו עולה כשמרסקים ומבשלים את העגבניה ולכן כדאי לאכול את העגבניה טריה (וכך גם נהנה מויטמין C) וגם מבושלת – כרסק עגבניות, רוטב לפסטה, מרק עגבניות עשיר וכו'.

* הליקופן נמצא גם בגויאבה ורודה, אשכולית ורודה, אבטיח ופלפל אדום אבל בכמויות קטנות יותר.