הרפואה הסינית משייכת את ההפרעה לחסר באנרגיית הכליות.
ההתיחסות היא לא רק אל התפקוד הפיזיולוגי של הכליות, אלא כאל אנרגיה שקשורה ומשפיעה על כל רבדיו של האדם – הפיזי, הנפשי והרוחני.

בראייה סינית הכליות קשורות אל אלמנט המים – האנרגיה שבבסיס החיים. הן מזינות את המוח, שולטות בהורמונים ובנוירוטרנסמיטורים (נוזלים), קשורות ומושפעות מגנטיקה ומתורשה. הן מאחסנות את התמצית שלנו – המטען הגנטי. אנרגיית הכליות שולטת בכוח הרצון, מבחינה רגשית היא קשורה לפחדים (שיופיעו במידה והכליות נחלשות), מעניקה את היכולת להירגע, כמו מים שמכבים את האש.

היתרון של הדיקור הוא בכך שהטיפול נוגע בשורש הבעיה ואינו רק סימפטומטי. העומק של הטיפול מאפשר שימוש במספר מועט של מחטים, בתדירות נמוכה יחסית (לרוב אחת לשבועיים שלושה), מתוך ההבנה שהטיפול ממשיך "לעבוד" גם לאחר הדיקור עצמו. הדיקור מתבצע באמצעות מחטים חד פעמיות, סטריליות, דקות ועדינות מאד ולרוב אינו כואב כלל. לרוב בילדים נשתמש בנקודה אחת או שתיים בלבד, תוך כדי משחק.

משך הטיפול תלוי בגיל הילד. בתינוק הדיקור יהיה למספר שניות, בילדים גדולים יותר- דקת דיקור לכל שנת חיים. במבוגרים משך הדיקור 21 דקות.
בנוסף יכול הדיקור להתלוות ולקדם טיפולים אחרים כגון פסיכותרפיה, ריפוי בעיסוק, טיפול בתנועה ועוד.

תיאור מקרה – טיפול בהפרעת קשב וריכוז (ADD) בבת 11

נטלי (שם בדוי) בת ה -11, נכנסה אל הקליניקה מלווה באמה ובשני אחיה הצעירים. נטלי, ילדה יפה, מעט שמנמנה וחברותית מאד הייתה בכיתה ה' ולמדה בכיתה משולבת (לילדים "רגילים" וילדים עם קשיי למידה).
התלונה העיקרית שבגללה הגיעה לטיפול הייתה הפרעת קשב וריכוז (ADD), שהתבטאה בחולמנות, קושי בריכוז וניתוקים במהלך השיעורים. בנוסף, סבלה מדימוי עצמי ירוד ועודף משקל הנובע מחיבה יתרה לממתקים ולדברי מאפה וחוסר פעילות גופנית. כמו במקרים רבים, גם הוריה ואחיה סובלים מהפרעת קשב וריכוז, אחיה משולבים אף הם בכיתה קטנה לתלמידים עם לקויות למידה, ובגן שפתי.
לאחר שעברה אבחון והתגלה כי היא סובלת מ ADD, הומלץ להתחיל בטיפול בריטלין.
האם, עקב ניסיון חיובי עם דיקור עבור בנה הקטן, העדיפה לנסות קודם טיפול בדיקור. האבחנה הסינית, שהסתמכה גם על אבחנת הגוף, הדופק ומפת הלידה של נטלי, היתה חסר באנרגיית הכליות, מלווה בעודף לחות או אדמתיות. הטיפולים התמקדו בחיזוק הכליות ואיזון האדמה. כמו כן ניתנו המלצות לתזונה ופעילות גופנית.

נטלי הגיעה לטיפול במשך כ 9 חודשים, אחת לשבועיים-שלושה.
המצב בכיתה הלך והשתפר, הביטחון העצמי התחזק והיא נרשמה לחוג למחול מודרני ונהנתה מאד מההשתתפות בו. כשראינו שהמטרה הושגה, החלטנו לסיים את הטיפול.
לאחר שתעודת סוף השנה שלה הייתה בין הטובות בכיתתה, הוחלט לשלבה בכיתה רגילה.
נטלי עשתה כברת דרך מרשימה והיא מגלה יותר עניין ומעורבות בלימודים ובחייה החברתיים.