החורף נותן אותותיו, הילדים הולכים לגן ולבית הספר, שם מתחיל מעגל הקסמים – ילד מדביק ילד מדביק ילד.

בנוסף, נראה שהשנה מזג האוויר באמת השתגע. בנובמבר חשבנו שהחורף הגיע מוקדם מהרגיל, והנה עבר לו היום הקצר בשנה והשמש זורחת כאילו תחילת האביב. הגוף שלנו לא רגיל לשינויים כאלה קיצוניים. הוא זקוק למחזוריות של עונות השנה, למחזוריות של יום ולילה ובמילים אחרות, הוא זקוק לביוריתמוס שלו.

בזמן שהגוף מנסה לחזור למחזוריות המוכרת לו, הוא נחלש ועלול ולהיות חשוף יותר למחלות החורף שמוכרות לנו כל כך – שפעת, נזלות, שיעולים, ליחה, חום; ולפעמים גם למחלות קשות יותר – ברונכיטיס, דלקת ריאות ועוד.

אפשר לאמץ הרגלים שיתמכו בגוף בזמן שהוא מנסה להסתגל לכל השינויים האלו. במספר דרכים טבעיות תוכלו לחזק את מערכת החיסון של ילדכם ושל כל המשפחה, לשמור על בריאותכם ולעבור את עונת ההצטננות והשפעת יותר בקלות.

לפניכם חמישה הרגלים שאפשר לאמץ כדי לחזק את מערכת החיסון

  • הפחתת סוכרים לבנים – ההשפעה של סוכר לבן מזוקק מזיקה ביותר (סוכר לבן, קמח לבן, אורז לבן, ממתקים וכו'). אם תפחיתו בצריכת סוכרים מזוקקים או תוותרו עליה לגמרי, זה יעשה את העבודה. אתם תבחינו בשינויים ברמות האנרגיה, התחזקות מערכת החיסון וחשיבה בהירה יותר.
    ישנן אופציות בריאות יותר להמתקת המאכלים כמו דבש טבעי (שלא חומם), מולסה (ללא תוספת גופרית וסוכר), סילאן (ללא תוספת סוכר) ו- stevia שאפשר לרכוש כנוזל בבתי טבע. מומלץ מאד שלא להשתמש בממתיקים מלאכותיים, הם אפילו גרועים יותר מסוכר מזוקק.
    אם תבחרו לאמץ הרגל אחד בלבד מתוך החמישה שאנחנו מציעים, בחרו בהפחתת הסוכרים הלבנים.
  • פירות וירקות בכל הצבעים – הגדילו את צריכת הפירות והירקות. הם מכילים נוגדי חמצון, ויטמינים, סיבים, מינרלים ואנזימים. ויטמינים רבים ונוגדי החמצון יגנו על תאי הגוף (גם על אלה של המערכת החיסונית) מפני נזק שגורמים רעלנים פנימיים, וכאלה שמקורם חיצוני.
    פירות וירקות בעלי צבעים כהים – כתומים (כמו גזר, דלעת, אפרסמון), אדומים וסגולים (כמו בצל סגול, כרוב סגול, ברוקולי, פירות יער קפואים) מכילים הרבה פלבנואידים, פוליפנולים, נוגדי חמצון וויטמין C  - שחשוב לקבל מפירות וירקות טריים, ולא מתחליפים.
    מקור איכותי מאד למינרלים הן אצות למניהן שנמכרות יבשות בחנויות טבע ואפשר להוסיף לסלטים, מרקים, פשטידות ועוד.
  • שינה – ילדים זקוקים להרבה יותר שעות שינה ממבוגרים. הקפידו לאפשר להם שינה איכותית. בזמן השינה, מערכת החיסון מבצעת "עבודות תחזוקה" שאינן אפשריות בזמן ערות. ללא עבודות אלו, היא הולכת ונחלשת. בנוסף, מחקרים מצאו קשר ישיר בין שינה איכותית ורמות הורמונים מאוזנות (כולל הורמון הגדילה והורמון הסטרס, קורטיזול). השינה חשובה גם לשמירה על משקל תקין, חשיבה ברורה ובהירה, מצב רוח טוב וחיוניות.
  • פעילות גופנית – חיונית לחיזוק מערכת החיסון. פעילות גופנית מאפשרת סירקולציה טובה של הדם בגוף, עוזרת בפינוי פסולת וגם שמירה על מצב רוח טוב על ידי שחרור של אנדורפינים.
    במיוחד בחורף, כשקר ואין חשק לצאת, ואנו מבלים 90% מהזמן בתוך בתים, בשאיפת אוויר מסונן וחיידקים של אנשים אחרים, כדאי לנצל כל הזדמנות כדי לצאת החוצה עם הילדים; להפעיל את הגוף, להמריץ את הדם, לשחרר אנרגיה(!) ולשאוף אוויר.
    לאוויר הקר יתרונות גם בגירוי והפעלה של בלוטת התריס לעבודה טובה יותר (שמהווה חלק ממערך החיסון של הגוף).
  • לימונים – לימון הוא המזון האידאלי לאיזון רמות חומציות-בסיסיות בגוף.
    שתיית מיץ מחצי לימון טרי במים בבוקר, או הוספתו לתה, רטבים לסלט (במקום חומץ), אפייה או בישול, מסייעים לגוף לשמור על "אקלים" פנימי בעל רמת pH שתומכת בחיידקים בריאים במקום וירוסים וחיידקים מזיקים שמשגשגים בסביבות יותר חומציות. למרות שהלימון חומצי מאוד (זה כנראה אחד המזונות החומציים ביותר), לאחר עיכול וספיגה בתוך הגוף, הוא מייצר סביבה בסיסית. חומץ תפוחים היא עוד דרך נהדרת לשפר בסיסיות של הגוף, אבל לימונים הרבה יותר טעימים!

 

בנוסף לעצות האלו, יש עוד הרבה טיפים ותרופות סבתא שבוודאי את חלקם אתם מכירים.

בניאולי, אנחנו מציעים התאמה אישית של פורמולות הומאופתיות לחיזוק מערכת החיסון של ילדכם, בהתאם לצרכים הספציפיים שלו,

חליטות ופורמולות של צמחי מרפא המתאימים לו, ויעוץ תזונתי מותאם אישית שיעזרו לילדכם להתמודד עם מחלות החורף.

לחצו כאן לקביעת טיפול ושאלות נוספות.